Szanowni Państwo,
Klinika Stomatologiczna Trio-Dent jest od 27 kwietnia otwarta dla wizyt pacjentów od poniedziałku od piątku w godzinach od 9:00 do 19:00.
Jednak w związku z sytuacją epidemiczną informujemy, że podczas wizyt stosujemy bardzo zaostrzone formy proceduralne zapobiegania zakażeniu wirusem SARS-CoV-2 zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia. Każdy pacjent przed wizytą stomatologiczną ma przeprowadzany wywiad epidemiologiczny w kierunku potencjalnego zakażenia koronawirusem oraz otrzymuje drogą mailową wyczerpującą informację na temat sposobu zabezpieczania Pacjentów i Personelu Medycznego w okresie pandemii COVID-19 w Trio-Dent.
W celu uzyskania wszystkich dodatkowych danych prosimy o kontakt z Recepcją Kliniki pod numerem telefonu 22 826 20 64 lub drogą mailową na adres: klinika@triodent.com.pl
Jak zabezpieczamy pacjentów i personel medyczny w klinice Trio-Dent w okresie pandemii COVID-19?
W związku z zaistnieniem kryzysowej sytuacji epidemiologicznej informujemy , że od 30 marca br. wizyty pacjentów w klinice stomatologicznej Trio-Dent ograniczamy do minimum stosując przy tym bardzo zaostrzone formy proceduralne zapobiegania zakażeniu wirusem SARS-CoV-2. Chcąc maksymalnie ograniczyć narażenie Pacjentów i Naszego Personelu postępujemy zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia. Mając na celu zapobieganie krzyżowemu przenoszeniu zakażenia wirusem SARS-CoV-2 stosujemy procedury nadmierne w warunkach normalnego funkcjonowania kliniki w zakresie środków ochrony osobistej , częstotliwości wizyt , czasu ich trwania itp. Na procedury te składają się :
SPOSÓB KONTAKTOWANIA SIĘ PACJENTA Z KLINIKĄ TRIO-DENT
- Kontakt bezpośredni z pacjentami powinien zostać ograniczony do minimum. Prosimy każdorazowo aby pacjenci kontaktowali się drogą telefoniczną lub mailową na adres klinika@triodent.com.pl (z opisem problemu + ewentualnie zdjęciem przesłanym tą drogą), aby zachować zasadę , że w poczekalni kliniki będą przebywać tylko pacjenci umówieni wcześniej na wizytę.
- Recepcja kliniki po kontakcie z pacjentem i po określeniu z czym się zgłasza kontaktuje się z lekarzem prowadzącym pacjenta. Lekarz ustala możliwość i czas wizyty i jej długość i przekazuje to do recepcji, przy czym recepcja zapisując pacjenta dodatkowo odznacza w grafiku czas przerwy między wizytami wynoszący minimum 30 minut od planowego zakończenia wizyty celem zapewnienia odpowiedniej dezynfekcji pomieszczenia oraz wymiany i dekontaminacji powietrza .
SPOSÓB OBSŁUGI PACJENTA W RECEPCJI PRZED I PO WIZYCIE W KLINICE TRIO-DENT
- W poczekalni klinki może jednorazowo przebywać maksymalnie 4 pacjentów ( 2 w części głównej i po 1 w częściach bocznych korytarza)
- Pozostali oczekujący pacjenci powinni przebywać na zewnątrz i oczekiwać na swoją kolejność. Kontakt z tymi pacjentami recepcja utrzymuje przez telefon komórkowy.
- Recepcja utrzymuje bezpieczną odległości (oddzielenie recepcji od poczekalni wykonane w przeźroczystej pleksy) od Pacjenta, dotyczy to również przekazywania ankiety i dokumentów.
- W przedsionku kliniki umieszczono dla Pacjentów pojemnik z płynem dezynfekcyjnym, chusteczki, ręczniki jednorazowe oraz kosz. Każdy Pacjent jest proszony o skorzystanie z dezynfektora przed wejściem do kliniki.
Ponadto po wejściu przed wizytą Pacjent powinien skorzystać z toalety celem umycia rąk wg. załączonej w toalecie procedury oraz celem wypłukania ust płynem dezynfekcyjnym dla niego przygotowanym . - Na wizytę pacjent przychodzi sam. Wyjątkiem są małe dzieci oraz osoby starsze niepełnosprawne, wówczas zezwala się na obecność jednego opiekuna.
- Przed wizytą pacjent będzie miał drogą telefoniczną zbierany wywiad. Należy zwrócić uwagę pacjentowi, że w sytuacji podejrzenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 istnieje możliwość odmowy wykonania świadczenia i skierowania pacjenta do ośrodków referencyjnych wyznaczonych w województwie mazowieckim.
- Pacjent przed wizytą obowiązkowo wypełnia nową ankietę dotyczącą stanu jego zdrowia oraz ewentualnych źródeł kontaktu z nosicielami wirusa SARS-CoV-2. Zebrany wywiad znajdujący się w ankiecie u pacjenta zakwalifikowanego na wizytę ma formę pisemnego oświadczenia pacjenta. Ankieta ta będzie wysyłana przez Recepcję na adres e-mail pacjenta planowanego do przyjęcia i powinna być wypełniona w domu oraz podpisana. Brak wypełnienia ankiety będzie skutkował odmową przyjęcia pacjenta. Podkreślamy istotności tej ankiety dla monitorowania możliwości zakażenia krzyżowego w trakcie zabiegów stomatologicznych.
- Płatność za wizytę preferowana jest kartą kredytową. Paragon /na wyraźną prośbę fakturę/ recepcjonistka powinna położyć na ladzie recepcji a nie przekazywać bezpośrednio do rąk pacjenta. Dokumentacja medyczna może być udostępniania tylko w formie elektronicznej, stąd istnieje konieczność aby recepcjonistka każdorazowo aktualizowała dane pacjenta w tym szczególnie PESEL i adres e-mail przy pacjencie.
SPOSÓB ORGANIZACJI KLINIKI I PRZYJĘĆ PACJENTÓW PRZEZ PERSONEL MEDYCZNY W KLINICE TRIO-DENT
- Do leczenia przyjmowani są pacjenci :
– W trybie pilnym: ostre postacie zapaleń w obrębie jamy ustnej i tkanek przylegających oraz procedury takie jak: nacięcie ropnia okołowierzchołkowego i/lub przyzębnego, ekstrakcja zęba będącego przyczyną
ropnia, zaopatrzenie pacjentów urazowych.
– W trybie przyspieszonym: usunięcie torbieli, ekstrakcja zęba z bólem, zaopatrzenie w doraźną pomoc z zakresu stomatologii zachowawczej (utracone wypełnienie z ostrymi brzegami lub ostrymi brzegami korony zęba, utracony opatrunek), endodontyczne (utracony opatrunek, zakończenie leczenia), protetyczne (uszkodzenie protez stałych i ruchomych), ortodontyczne (utrata zamka, uszkodzenie ligatury, uszkodzenie łuku, utrata retencji).
– W trybie kontynuacja leczenia: zakończenie rozpoczętego leczenia stomatologicznego lub wykonanie niezbędnych czynności leczniczych u pacjentów tego wymagających (o czym decyduje lekarz prowadzący) - W przypadku procedur leczniczych zabiegowych lub krótkich wizyt (kontrola) personel medyczny zaopatrzony jest w sterylne jednorazowe środki ochrony osobistej (fartuchy, czepki, przyłbice, okulary, rękawiczki jednorazowe i maseczki chirurgiczne oraz typu FFP3) natomiast pacjent zaopatrzony w osobiste środki ochronne (czepki , sterylne serwety zabiegowe okrywające)
- Po wizycie pacjenta gabinet podlega procedurze dezynfekcji . Czyszczone i dezynfekowane są wszystkie powierzchnie odsłonięte: klamki wejściowe, krany, umywalki, blaty, powierzchnie fotela itp.
- Między wizytami zapewniony jest czas na dezynfekcję pomieszczeń oraz na wymianę, dezynfekcję i filtrację powietrza. Jest to minimum 30 minut od wyjścia jednego pacjenta do czasu kolejnej wizyty następnego pacjenta .
- W celu dezynfekcji powietrza i stosowane sa następujące środki :
– powietrze jest wymieniane w gabinetach 3-krotnie w ciągu godziny przez centralę wentylacyjną zaopatrzoną w komplety filtrów (polska norma wynosi 1.5-krotność)
– w trybie ciągłym w gabinetach zabiegowych pracują przepływowe lampy UV-C dające efekt przeciwwirusowy, przeciwgrzybiczy, przeciwzarodnikowy i przeciwbakteryjny
– każdy gabinet został wyposażony w 8-stopniowy proces poprawy powietrza urządzeniem Warmtec AP350W+ pracującego w trybie ciągłym i składającego się z zespołu filtrów : HEPA 14 , węgla aktywowanego, sita molekularnego , filtru fotokatalitycznego (rozdrobniony tlenek tytanu), filtru UV oraz generatora jonów ujemnych dzięki czemu osiągany jest dodatkowy efekt przeciwwirusowy, przeciwgrzybiczy, przeciwzarodnikowy i przeciwbakteryjny. - W celu dezynfekcji powierzchni otwartych oraz skóry stosowane są certyfikowane środki takie jak: ERG Clean Skin, Effective Spray CLP, Kastell Sept, Velodes Soft. Karty charakterystyki produktów są
załączone na końcu opracowania. - Narzędzia wielorazowe są dezynfekowane z zastosowaniem profesjonalnej myjni dentystycznej firmy Miele oraz sterylizowane ciśnieniowo z zastosowaniem autoklawów Getinge K7+
Więcej o zabezpieczeniu naszych lekarzy przeczytasz w dokumencie PPE OCHRONA OSOBISTA.pdf