Kodeks bezpiecznych relacji z pacjentem – dzieckiem

KODEKS BEZPIECZNEJ RELACJI Z PACJENTEM – DZIECKIEM /WERSJA DLA DZIECI/

 

Znajdujesz się w Specjalistycznej Przychodni Stomatologicznej TRIO-DENT. Jesteśmy podmiotem medycznym, co oznacza, że zajmujemy się leczeniem ludzi, leczymy i dorosłych i dzieci. Osoby, które leczymy nazywamy Pacjentami. Pracują u nas różni specjaliści, np. lekarze stomatolodzy, higienistki, asystentki, recepcjonistki, technicy. Wszyscy są tu po to by nieść pomoc stomatologiczną potrzebującym dzieciom. To, że tutaj jesteś oznacza, że potrzebujesz naszej pomocy. Chcemy, żebyś czuł się tutaj bezpiecznie i komfortowo, na tyle na ile jest to możliwe. Poniżej przedstawiamy Ci kilka zasad, które są dla nas ważne w relacji z Tobą – naszym Pacjentem i którymi chcemy się kierować w naszej codziennej pracy:

  • Zaczniemy od przedstawienia się Tobie. Postaramy się krótko wytłumaczyć czym się zajmujemy.
  • Poprosimy, żebyś powiedział nam, jak możemy się do Ciebie zwracać. To dla nas ważne, żebyś miał poczucie, że traktujemy Cię z szacunkiem i uwagą.
  • Rozumiemy, że wszystko co dzieje się w naszej Przychodni może być dla Ciebie nowe i nieznane. Postaramy się Ci wszystko wyjaśnić.
  • Masz prawo wiedzieć, co się będzie działo – jaki jest plan Twojego leczenia. Jeśli cokolwiek budzi Twoje wątpliwości, zapytaj. Jesteśmy tu także po to by udzielić Ci informacji.
  • Masz prawo wypowiadać się w kwestiach medycznych i innych, nawet jeśli nie masz jeszcze 16 lat. Po osiągnieciu 16 roku życia masz prawo do współdecydowania o swoim leczeniu.
  • Będziemy starali się dawać Ci wybór w sytuacjach, kiedy będzie to możliwe.
  • Chcemy być z Tobą szczerzy – jeśli wiemy, że jakieś działanie (czynność medyczna) może zaboleć, powiemy Ci o tym.
  • Informacje o Twoim zdrowiu zachowamy w tajemnicy – nie będą one ujawnione innym osobom poza Tobą i Twoimi rodzicami lub opiekunami.
  • Postaramy się mówić do Ciebie prostym językiem, tak by wszystko było zrozumiałe, jeśli jednak coś wymaga wytłumaczenia, powiedz nam o tym.
  • Chcemy, żeby podczas Twojego badania obecny był ktoś jeszcze – np. Twoja mama, Twój tata, Twój opiekun lub inny pracownik medyczny. Jeśli nie chcesz by w badaniu uczestniczył Twój rodzic lub opiekun, powiedz nam o tym.
  • Jeśli jesteś przestraszony lub martwisz się o coś, daj nam znać. Postaramy się Cię wysłuchać i poszukać rozwiązania, o ile jest to możliwe. Czasami możemy wskazać Ci miejsce, gdzie możesz się zgłosić po pomoc.
  • Możesz też potrzebować wsparcia – przytulenia lub pocieszenia, daj nam wtedy znać. Możemy Cię przytulić, tylko wtedy, kiedy na to pozwolisz, nie zrobimy tego bez Twojej zgody.
  • Jeśli czujesz się niekomfortowo, niebezpiecznie, coś Cię niepokoi, powiedz o tym nam, pracownikom medycznym. Możesz również napisać do nas wiadomość na adres

klinika@triodent.com.pl Podejmiemy działania by zapewnić Ci bezpieczeństwo.

  • Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam. To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać:
  • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” 800 120 002
  • Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży:116 111

Pamiętaj, że będąc w naszej Przychodni masz prawo:

  • do czucia się bezpiecznie i komfortowo,
  • do rozmowy i bycia wysłuchanym, zwłaszcza jeśli masz obawy lub nie czujesz się bezpiecznie,
  • do bycia traktowanym z szacunkiem i uwagą,
  • wiedzieć, gdzie udać się po pomoc lub z kim porozmawiać, jeśli jesteś przestraszony lub zmartwiony

Pamiętaj, to ważne:

W przypadku, gdy wydarzyło się coś niepokojącego, czujesz się skrzywdzony, możesz nam o tym powiedzieć i poprosić o pomoc. Zgłoś to pracownikowi medycznemu (lekarzowi, higienistce, asystentce). Postaramy się podjąć działania w taki sposób, żebyś czuł się bezpieczny.

English EN German DE Polish PL Portuguese PT Spanish ES Ukrainian UK